Subject: [rsnog] Deveta RSNOG konferencija 9. novembra u Beogradu / Ninth RSNOG Conference on November 9th in Belgrade
From: Slobodan Marković <[email-masked]>
To: "[email-masked]" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Oct 2023 09:17:58 +0200
List-Id: RSNOG <rsnog.lists.rnids.rs>

[english version below]

Dragi prijatelji,

Veliko mi je zadovoljstvo da vas obavestim o sledećem (i sugerišem da se
registrujete <https://forms.gle/DVLJ9cSMCTp7is467> što pre, jer će mesta za
prisustvo uživo biti još možda dan-dva):

Godišnja konferencija Grupe mrežnih operatora Srbije – RSNOG biće održana
9. novembra 2023. godine u Muzeju nauke i tehnike u Beogradu. Konferencija
će okupiti domaće i inostrane stručnjake koji će ponuditi svoja iskustva,
razmišljanja i predloge kako da internet bude brži, pouzdaniji i bezbedniji.

Uvodno predavanje o upotrebi DNS sistema za podizanje nivoa bezbednosti
mreža operatora održaće Andronikos Kirjaku iz kompanije Whalebone, nakon
čega će biti reči o najčešćim problemima koji se javljaju u mrežama srpskih
internet operatora iz perspektive SOX-a, kao najveće domaće tačke razmene
internet saobraćaja.

Posle diskusije o konceptu i potrebi pokretanja nacionalnog DNS resolvera,
koju će voditi Registar nacionalnog internet domena Srbije – RNIDS,
predstavnik organizacije RIPE NCC predstaviće novu verziju mreže Atlas
sondi za merenje globalnog internet saobraćaja.

Prepodnevni blok biće okončan sesijom tokom koje će posetioci moći da čuju
interesantne priče o prilagođavanju mreža domaćih operatora velikim
količinama saobraćaja, koje nastaju usled prenosa sportskih i drugih
događaja uživo.

U nastavku programa biće održan okrugli sto operatora tokom koga će
predstavnici Telekoma Srbija, Yettel–a i A1 govoriti o tome kako vode
računa o životnoj sredini, zaposlenima i široj zajednici. Održivo
poslovanje kompanija u skladu sa ESG (Environmental, Social, Governance)
principima postaje sve značajnije, a učesnici okruglog stola će obrazložiti
na koji način sprovođenje ovih principa utiče na planiranje mreže,
upravljanje saobraćajem, potrošnju energije, odnose sa dobavljačima i
investitorima.

Predstavljanje konkretnih zelenih inicijativa domaćih operatora započeće
predstavnica A1 prezentacijom projekata postavljanja solarnih panela za
napajanje baznih stanica, a nastaviće se izlaganjem direktora Zelendata
centra, koji će govoriti o iskustvima trogodišnje primene “immersion
cooling” sistema za hlađenje opreme.

Program konferencije zaključiće Vadim Volovik iz kompanije Yandex govoreći
o tome kako se primenjuje automatizacija u mreži ove velike cloud kompanije.

Na kraju konferencije biće održan tradicionalni nagradni RSNOG kviz o
poznavanju internet umrežavanja, informacione bezbednosti i cyber kulture.
Ove godine sponzor kviza je Pulsec, vodeća domaća kompanija u oblasti cyber
bezbednosti.

Devetu RSNOG konferenciju organizuje Grupa mrežnih operatora Srbije (RSNOG
– RS Network Operators’ Group) pod pokroviteljstvom Registra nacionalnog
internet domena Srbije i Serbian Open Exchange – SOX, a uz podršku Team
Cymru, RIPE NCC, FlexOptic, Pulsec, Zelendata centra i Orion Telekoma.

Registracija za prisustvo na konferenciji je otvorena. Konferencija je
besplatna zahvaljujući pokroviteljima i sponzorima, ali je registracija
<https://forms.gle/DVLJ9cSMCTp7is467> posetilaca obavezna zbog ograničenog
broja mesta. Program konferencije će moći da se prati i onlajn na sajtu
rsnog.rs.

* * *

Dear friends,

It gives me great pleasure to notify you of the following (and to urge you
to register <https://forms.gle/DVLJ9cSMCTp7is467> as soon as possible,
because there will be places for in-person attendance for another day or
two):

The annual conference of the Serbian Network Operators’ Group – RSNOG will
be held on November 9, 2023, at the Museum of Science and Technology in
Belgrade. The conference will bring together local and international
experts who will share their experiences, thoughts, and solutions for
making the internet faster, more reliable, and safer.

Andronikos Kyriakou of the company Whalebone will give an introductory
lecture on how to leverage the DNS system to improve the security of
operator networks. This will be followed by a discussion of the most
prevalent issues in Serbian internet networks as seen from the perspective
of SOX, Serbia’s largest internet exchange point.

Following a discussion on the concept and need for launching a national DNS
resolver, facilitated by the National Internet Domain Registry of Serbia –
RNIDS, a representative from RIPE NCC will introduce the new version of the
Atlas probe network for measuring global internet traffic.

The morning block will conclude with a collection of interesting stories on
how local operators are adapting their networks to handle huge volumes of
traffic generated by live streaming of sports and other events.

The program will continue with a roundtable discussion featuring executives
from Telekom Srbija, Yettel, and A1. Sustainable business practices based
on ESG (Environmental, Social, and Governance) principles are becoming
increasingly important, and roundtable participants will discuss how these
principles impact network planning, traffic management, energy consumption,
supplier and investor relations.

The presentation of specific green initiatives by local operators will
begin with an A1 representative describing a project to install solar
panels to power base stations. The director of the Zelendata Center will
then give a presentation about their three years of experience using the
immersion cooling technology for cooling data center equipment.

The conference program will finish with Vadim Volovik of Yandex presenting
the use of automation in this large cloud company’s network.

At the end of the conference, there will be a traditional RSNOG quiz on
internet networking, information security, and cyber culture. Pulsec, a
leading Serbian cybersecurity company is this year’s quiz sponsor.

The Serbian Network Operators’ Group is organizing the ninth RSNOG
conference under the auspices of the National Internet Domain Registry of
Serbia and Serbian Open Exchange – SOX, with the support of Team Cymru,
RIPE NCC, FlexOptic, Pulsec, Zelendata Center, and Orion Telecom.

Registration for the conference is now open. The conference is free to
attend thanks to our sponsors, but visitor registration
<https://forms.gle/DVLJ9cSMCTp7is467> is required due to limited seats. The
conference program will also be streamed online at rsnog.rs.

:::